سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طنزنوشته ها

خواب زده (drowsy/sleep):کسی که بیدار است و خود را به خواب زده! خواب بیدار،

بیدار خواب نرفته به ظاهر خواب! 2-بدخواب شده ،خواب حرام ،خواب رفته از چشم ،خوابناک ،برخاستن از خواب با صدای ترقه !یا ونگ ونگ بچه !بیدار شدن نا گهانی بر اثر زنگ بی وقت تلفن یا بوق ممتد تاکسی تلفنی ! از خواب و بستر بیرون پریدن و به سقف رسیدن با شنیدن صدای بوق و هلهله ماشین عروس و همراهان که می خواهند به شکرانه جشن با شگوه خویش عالم همه را زخواب بیدار کنند! یا دیدن خواب پریشان(به خواب پریشان رجوع کنید). کودک خوابزده را با عمل به پیشنهاد مولوی ((طفل خسبد چون بجنباند کسی گهواره را)) و خواندن ((گنجشک لا لا)) و پدر کودک خواب زده را با قرص خواب انداختن بالا ! میخوابنند!!

وصال دوست بیدار ترسمت ندهند که خفته ای تو در آغوش بخت خوابزده

حافظ

***

خواب خرگوشی(Hare sleep/slumber): خواب غفلت و فراموشی ! خواب بدبختی و بیهوشی ! خوابی که یکی از دچشم باز یا هردو نیم باز و دهان کاملا" باز باشد! خرو پف (خرناس ) در این نوع خواب از بقیه خواب ها شایع تر است! این خواب بی موقع و سنگین است به طوری که اگر دنیا را آب ببرد طرف را خواب خرگوشی می برد! غم این خفته چند خواب در چشم تر نیما یوشیج می شکند!

در ره جزین خواب خرگوش نیست که خسبنده مرگ را هوش نیست

نظامی

***

خواب پریشان (nightmare): خواب موحش ، رویای هولناک ، کابوس ، خوابی که از فرط پرخوری و یا شنیدن اخبار بازار سکه و ارز می بینیم! خواب حذف شدن یارانه ها، قطع شدن کارانه ها، خرابی یارانه ها، نبودن بلیط نوروزی در پایانه ها و لغو کنسرت خواننده ها از نوع خواب های پریشان هستند! این خواب ها تعبیر نمی شوند و حقیقت ندارند اما واقعیت چرا!

عمر آسایش دنیا مژه بر هم زدن است دل بیدار به این خواب پریشان مغشوش

صائب

 


ارسال شده در توسط حسین مقدسی نیا